vrijdag 26 december 2014

Restjesverwerking: Blauwe Lummelrock

De restjesbak puilde uit. De restjesla puilde nog veel meer uit.

Tijd om er wat aan te doen. Als je veel dingen maakt, betekend dat ook veel restlapjes. Ik probeer tussendoor ook de restjes op te maken, maar ik creëer over het geheel meer reststukken dan ik opmaak. Dat vroeg om een nieuwe-lappen-knipstop: Ik ga pas weer nieuwe lappen aanbreken als de la weer dicht kan. En de bak leeg is. Mijn tactiek is als volgt: ik sorteer de restjes op kleur op de vloer en pak een patroon erbij, wat ik in kleinere stukjes opdeel. Tricot is ideaal, je lockt het gewoon allemaal aan elkaar, alleen de draadrichting en dus de rek in de gaten houden.

Het eerste project is een rokje voor jongste mopje. Ze koos, wat een verassing, de blauwe stapel. Ik besloot er een "Lummelrock" van te maken, een rokje met een grote buidel op de voorkant. Het patroon leent zich uitstekend voor een patchwork benadering. Ik heb het patroon al een tijdje, wat gegoogle leverde helaas niet de oorspronkelijke pagina op, misschien dat één van jullie het weet?

Het gele boord kwam niet uit de restjesbak, maar dat mag. ^_^




Geen opmerkingen:

Een reactie posten